Symulacja zarządzania operatorem telekomunikacyjnym
Cesim Connect jest symulacją operatora telekomunikacyjnego, w której zespoły zarządzają usługami telefonii komórkowej, usługami szerokopasmowym i serwisami rozrywkowymi dla klientów indywidualnych oraz łącznością i usługami IT dla klientów korporacyjnych. Obejmuje również podejmowanie decyzji dotyczących rozwoju infrastruktury sieci i finansów.
ZAGADNIENIA: Branża telekomunikacyjna, umiejętności biznesowe w branży telekomunikacyjnej, zarządzanie strategiczne, finanse.
ZASTOSOWANIE: Szkolenia wewnętrzne, kursy integrujące dla kierunków związanych z telekomunikacją w szkołach biznesowych i inżynierskich, programy dla kadry kierowniczej.
OPIS: Zespoły zarządzają operatorem telekomunikacyjnym, który dostarcza usługi telekomunikacyjne i serwisy rozrywkowe dla klientów indywidualnych oraz usługi telekomunikacyjne i usługi IT dla klientów korporacyjnych. Przedsiębiorstwo obecnie znajduje się w sytuacji, gdy kluczową decyzją jest rozbudowa sieci 4G. Dodatkowo zespoły muszą kontynuować niedawne wejście przedsiębiorstwa w serwisy rozrywkowe.
ZADANIA UCZESTNIKÓW: Wśród obszarów decyzyjnych, które uczestnicy muszą rozważyć są: ustalanie cen, promocja, zarządzanie kanałami dystrybucji, strategia serwisów rozrywkowych, zasoby ludzkie, rozwój infrastruktury sieci i finanse. Dodatkowo zespoły będą podejmować decyzje w wielu innych kwestiach, które wpływają na sukces ich przedsiębiorstw przez cały czas trwania symulacji.
KLUCZOWE OBSZARY NAUKI: Cesim Connect pomaga uczestnikom zrozumieć relacje pomiędzy różnymi funkcjami operatora telekomunikacji i rozwija ich związaną z telekomunikacją przedsiębiorczość. Symulacja poprawia umiejętności podejmowania decyzji uczestników zaznajamiając ich z całym środowiskiem podejmowania decyzji dla operatora telekomunikacyjnego, włączając w to usługi komórkowe, usługi stałego łącza szerokopasmowego, serwisy rozrywkowe i usługi IT, zarządzanie kanałami dystrybucji, rozwój infrastruktury sieciowej i finanse. W czasie rund uczestnicy muszą zaplanować w jaki sposób przygotują się do zmian preferencji klientów i nowych technologii sieciowych, doświadczą jak zmiany w intensywności konkurencji wpływają na ich rentowność i w jaki sposób powinni dbać o zwrot dla akcjonariuszy nawet przy zerowej lub ujemnej dynamice wzrostu.
KLUCZOWE CZYNNIKI SUKCESU: Sukces zespołów jest mierzony za pomocą ich zdolności do generowania zysku dla akcjonariuszy. Zyski są zależne od tego jak zespoły są w stanie prowadzić swoją działalność, jak dobrze zdołają przeprowadzić swoje przedsiębiorstwo przez zmiany w środowisku zewnętrznym i siłach konkurencyjnych oraz jak skuteczni są w swoich decyzjach dotyczących struktury kapitału i redystrybucji zysku.
OCZEKIWANE KORZYŚCI: Symulacja rozwija zdolności uczestników w formułowaniu, wdrażaniu i dostosowywaniu strategii biznesowych w dynamicznym, konkurencyjnym środowisku. Dodatkowo wzmocnią zdolności podejmowania decyzji w oparciu o fakty i poprawią swoją wiedzę finansową poprzez połączenie decyzji operacyjnych z przepływami pieniężnymi i wynikiem końcowym. Symulacja daje również praktyczne doświadczenie w pracy zespołowej i rozwiązywaniu problemów oraz wzbudza ducha rywalizacji na dynamicznie rozwijającym się rynku.
DOSTĘPNE JĘZYKI: angielski, francuski, włoski, rosyjski, fiński i polski (w przygotowaniu)