Symulacja zarządzania marketingowego
Symulacja Cesim SimBrand rozwija zrozumienie i umiejętność władania całym procesem podejmowania decyzji marketingowych
OPIS: Rynek składa się z ośmiu segmentów klientów na dwóch obszarach rynkowych. Zespoły rozpoczynają działalność swojej firmy bez jakiejkolwiek historii operacyjnej, co umożliwia stworzenie i realizację własnej, unikalnej strategii. Uczestnicy dysponują narzędziami do podejmowania decyzji, które pomagają im testować i ćwiczyć różne scenariusze, jak również analizować wyniki ich decyzji i przewidywań. Dodatkowo symulacja generuje zestaw sprawozdań, które pomagają zespołom przeanalizować i odnieść swoje wyniki do wyników ich konkurentów.
ZADANIA UCZESTNIKÓW: Ważną częścią procesu podejmowania decyzji jest dopasowanie ilościowe, jak i jakościowe cech każdego produktu w portfolio do preferencji wybranego segmentu docelowego. Ponadto ustalanie cen, promocja i wybór kanałów dystrybucji powinny zostać oparte na preferencjach segmentu.
KLUCZOWE OBSZARY NAUKI: Symulacja pokrywa takie tematy z zakresu marketingu jak: zarządzanie cyklem życia produktu, segmentacja, pozycjonowanie, inwestycje w kanały dystrybucji, alokacja budżetu reklamowego, usługi posprzedażowe, ustalanie cen, prognozy sprzedaży, badania marketingowe, analiza konkurencji, badania i rozwój oraz rentowność.
KLUCZOWE CZYNNIKI SUKCESU: Istotą symulacji Cesim SimBrand jest odzwierciedlenie szybko rozwijającego się rynku smartfonów, który jest napędzany przez krótki cykl życia produktu i innowacje, gdzie stała uwaga na główne kompetencje, terminowy rozwój produktu, segmentację, pozycjonowanie i komunikację marketingowa jest kluczem do sukcesu.
OCZEKIWANE KORZYŚCI: W wyniku korzystania z symulacji uczestnicy w pełni zrozumieją różne elementy procesu podejmowania decyzji marketingowych, ich relacje ze sobą i ich wpływ na całkowite wyniki firmy. Dodatkowo uczestnicy zdobędą bezcenne doświadczenie w pracy zespołowej i rozwiązywaniu problemów.
DOSTĘPNE JĘZYKI: angielski, francuski, włoski, litewski, portugalski, rumuński, rosyjski, turecki, chiński (mandaryński), hiszpański i polski (w przygotowaniu)